Skönhet?...



Jag blir så ARG! satt och kollade på Jessica simpson's The price of beauty
och dom reste till paris för att träffa en före detta super modell.  Den modellen är flickan på bilden ovan...hon fick ett kontrakt där det stod att hon ändast fick väga 36 kg... hon slutade äta och drabbades utav anorexia..INGEN  sa någonsin till henne hur farligt mager hon var...tills en dag då hennes kropp kolapsade och hon hamnade i koma...då bestämmde hon sig för att starta en kampanj

No- ANOREXIA No-l-ita       No-l-ita sår för att man ska njuta av varje dag i livet, vilket dessa modeller inte gör!

jag tycker det är SJUKT  att man kan trycka ner en människa så mycket att dom medvetet skadar sig själva på detta vis! och det är fruktansvärt att detta kallas skönhet?!  det är nte skönhet? det är inte vad man ska se upp till och försöka efterlikna...det här är en sjukdom som dödar tusentals tjejer och killar varje år!

Det är absolut inte bra att avra överviktig..men det här? det här är verkligen inte normalt! jag tycker folk ser ner för mk på sig själva...man ser oftast alla fel och sellan dom saker som man älskar emd sig själv..

ta en stund varje dag kolla dig i spegeln kolla på dig själv...och jag lovar att du kommer se minst 3 saker du verkligen gillar med dig själv!
<3

E.B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0