Jag & Ewe :D

Eftersom att jag och Ewe driver bloggen tillsammans tänkte jag att jag kunde berätta hur vi känner varandra och lite sånt ;D

Okey, för er som inte fattat det än, vi är kusiner, våra mammor är sytrar :) Jag (Elin) föddes den 26 mars och ewe exakt en månad efter mig, alltså den 26 april. När vi var små hittade vi på en del dumheter tillsammans med min bror, för det mesta var det vi som kom på ideerna och lät honom utföra dem också fick han såklart massa skäll och vi spelade oskyldiga ;) Vi var också ganska elaka mot varandra ibland haha.

Typ när vi var runt 5-6 år, tror jag, blev våra mammor ovänner och bråkade på stan hahaha. Varför? Jo jag och ewe var elaka mot varandra. Vi träffades inte på några år och jag glömde typ bort ewe, haha sorry. Sedan mördades våra morfar och våra mammor var tvugna att träffas igen. Så den dagen skulle hon komma till oss.

Mamma:
"Du vet, ewelina? Hon kommer hit idag."
Jag: "Åhh nej, jag känner ju inte henne längre..."
M: "Sluta det är din kusin"
J: "Okej men jag kommer inte våga prata med henne..."

Tyckte det var jättejobbigt att träffa henne efter typ 2 år och jag var jätteblyg och vågade inte säga någonting. Kom faktiskt ihåg att vi åkte pulka och ewe hade en jättesnygg senapsgul jacka på sig som hon älskade ;D Till slut började jag i alla fall våga prata med henne igen. Våra mammar blev vänner igen och vi träffades ofta.

När vi skulle börja 6:an började vi i samma klass och skola, klassen vi går i nu alltså. Och ja, sen har vi varit kompisar och kommer förhoppningsvis fortsätta vara :)

Vi har alltid varit väldigt olika, typ varandras motsatser. Speciellt när det gäller vår sociala kompetens haha, ewe pratar jättemycket med allt och alla medans jag är jätteblyg ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0