Vi lever ett patetiskt liv ;)


Jag idag!

Kom just att tänka på något... Lever inte vi, i Sverige t ex, väldigt patetiska liv? ;) Folk i Afrika, många av de är fattiga och kämpar mot svält, torka och sjumdomar, men verkar de inte väldigt mycket lyckligare än oss? Vi klagar på allt, allt och ALLT. Mår dåligt för minsta lilla och allt handlar om att ha grejer. Inget sammebete, allt är bara en tävling, som man vinner genom att snacka så mycket skit som möjligt om andra, för då blir man ju såå duktig själv.

För mig känns mina problem jättstora och jobbiga, men jag SKÄMS över det när jag tänker på hur andra har det. Och jag skäms över hur mycket jag bryr mig om massa skit, som att någon snackar skit?

Saker skulle vi så mycket enklare för oss om vi hade viktigare saker att byr oss om? Vi har helt enkelt för lite att byr oss om och lägger därför energi på onödiga saker.
Tycker allt är så himla patetiskt. Och skämms över att vara en del av det, för jag är precis som alla andra när det gäller sånt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0