Operation...

Så..nu är ja änligen hemma från sjukhuset...de blev lite dramatiskt tänkkte berätta vad som hände,
på Lördagen böjade min dag som vanligt jag gick um och åt inte frukost eftersom ag anser att det är onödigt...sen vid halv 11 åkte jag och klippte mig, därefter gick jag o mamma på stan shoppade lite och tog en fika. =)

Senare på kvällen bar det av till bambu i bredaryd tsm med mina bröder och deras barn mamma pappa och syrran, samt min farbror. Vi åt och hade trevligt.

Men redan här kände jag att något var fel, jag fick feber och kände mig varm och fick smärta i magen..

När vi kom hem la jagh mig fullt sminkad och  påklädd i soffan och sommnade..

Men under natten vaknade ag utav att ja frös så ja skakade, mitt huvud bultade och kroppen känndes helt förstörd, mina lemmar och känslor föll inte samman...

Ja väckte mamma och hon sa att jag antagligen höll på att bli förkyld och bäddade sedan ner mig i den andra soffan...

vid halv 6 på morgonen vaknade jag och var kokhet....svättades och hade ont i hela kroppen, ja gick ut på toan och höll nästan på att rammla ihop...väll inne på toan spydde jag...

Och eftersom jag hatar att spy greps jag  utav panik och mamma kom in och tog tämpen på mig..

39,7 grader...

Vi åkte upp till akuten och ja fick dirrekt komma in, dom tog blodprov, sänka blod odlingar och urinprov...när testerna kom bestämmde dom sig för att hålla mig kvar eftersom provsvaren var så pass höga,

Jag kom upp till mitt rum och dom bestämmde att hålla kvar mig över natten men lät mig inte äta,

på söndagsmorgonen var det värre...proverna hade gått neråt, dom som var bra tidigare var nu sämre, och dom sämre var en aning  bättre, men eftersom jag hade sådan smärta och en stark infektion valde läkaren att han inte kunde vänta  längre och bestämmde sig för att öppna mig.

kl halv 8 ungefär började dom operera, vid 12  var jag uppe på kirurgiska...hela natten fick dom ge mig smärtstillande....

på söndags morgonen var dom igång igen...eftersom att det visade sig att det inte var blindtarmen det var fel på,....den vbar infekterad medn om det skulle stämma med mina värden borde den ha spruckit så fort dom öppnade mig men den var bara rödnad....så dom skickade mig på röntgen igen och ultralud...men dom såg bara vätska i buken....så nu stod alla som  frågetäcken?

Men dom satte mig på antibiotika som ja fick in i blodet 3 ggr dagligen, 

i måndags bestämmde dom sig för att låa mig äta lite eftersom ag inte fått äte sen lördags kväll...a fick lite broccolisoppa och en blåbärsdrink...''mumms''...hehe

Men man tar vad man får när man e sså hungrig...

Idag vid halv 6 på morgonen tod dom nya prover, och läkarna kom in runt tio o medelade att mina provsvar började bli bättre, dom är fortfarande inte bra, men betydligt bättre än förut därför fick ja äntligen åka hem under uppsikt, av mamma då ofc ;)


SÅ nu sitter ja i fotölen är frf öm o trött...men ja offrar mig för er kära läsare ;) hehe...

Nu ska min mamma få ge mig lite soppa sen ska ja sova puss puss<3

E.B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0